BMW is back in Hollywood with Mission: Impossible – Ghost Protocol

  • Pressemitteilung der Firma BMW Group, 01.07.2011
Pressemitteilung vom: 01.07.2011 von der Firma BMW Group aus München

Kurzfassung: Munich/Los Angeles. Back in Hollywood. BMW is pleased to announce their participation in the upcoming Paramount Pictures release "Mission: Impossible - Ghost Protocol” as the film’s main automotive partner. High performance with fewer ...

[BMW Group - 01.07.2011] BMW is back in Hollywood with Mission: Impossible – Ghost Protocol


Munich/Los Angeles. Back in Hollywood. BMW is pleased to announce their participation in the upcoming Paramount Pictures release "Mission: Impossible - Ghost Protocol” as the film’s main automotive partner.

High performance with fewer emissions is the name of the game: One of the BMW vehicles provided for Tom Cruise´s next film is the BMW Vision EfficientDynamics concept car. It has been recognized as having the most sophisticated technology and the most striking design among the current concept electric supercars. In a few years the BMW i8, which was inspired by the BMW Vision Efficient Dynamics concept vehicle, will enter series production.

"We are thrilled to be involved again in another Hollywood Blockbuster,” said Ian Robertson, BMW AG Board Member for Sales and Marketing. "The BMW Group leads the way in developing future mobility with a focus on sustainability. One great example is the BMW Vision EfficientDynamics concept car which will be presented in the film. With its futuristic design and large glass surfaces, the car offers a fascinating perspective on the future of sheer driving pleasure – in combination with maximum efficiency. Also with BMW ConnectedDrive technology, it is the perfect car for Ethan Hunt to outsmart his pursuers through narrow streets and busy city traffic.”

"We are extremely appreciative of the incredible support BMW provided to our filmmakers and production teams as they traveled the world making the movie”, commented LeeAnne Stables, Executive Vice President of Worldwide Marketing Partnerships at Paramount Pictures.

Having provided vehicles for outstanding film projects, TV productions, etc. for more than 35 years, entertainment marketing is firmly established as an important building block for the BMW Group’s long-term image and product communications.

"Mission: Impossible – Ghost Protocol”, directed by Brad Bird, is scheduled for release mid of December 2011.


For more information please see www.bmw.com/mission
Photos are available in our PressClub at www.press.bmwgroup.com

If you have any queries, please contact:
Corporate Communications
Martina.Daschinger@bmw.de,
Business and Finance Communications, Marketing
Telephone: +49 89 382-14908
Karin.Elvers@bmw.de,
Product and Lifestyle Communications BMW Automobiles
Telephone: +49 89 382-23742

Media website: www.press.bmwgroup.com
Email: presse@bmwgroup.com

Über BMW Group:
Die Aktivitäten der BMW Group umfassen neben dem Automobilgeschäft die Entwicklung, Produktion und Vermarktung von Motorrädern sowie umfassende Finanzdienstleistungen für Privat- und Geschäftskunden:
Automobile.
Mit den Marken BMW, MINI und Rolls-Royce Motor Cars ist die BMW Group der einzige Automobilhersteller weltweit, der mit allen Marken und über alle relevanten Segmente hinweg eine reine Premiummarken-Strategie verfolgt, vom exklusiven Kleinwagen bis zur absoluten Top-Limousine.
Motorräder.
Auch bei den Motorrädern verfolgt die BMW Group eine Premiummarken-Strategie. Unser Anspruch: In den Bereichen Technologie, Umweltschutz und Sicherheit führende Produkte im oberen Segment der motorisierten Zweiräder zu entwickeln, zu produzieren und mit einem umfassenden Service im Markt zu betreuen.
Finanzdienstleistungen.
Wir verstehen Finanzdienstleistungen als Schlüsselfaktor in einer mobilen Welt. Hierbei setzen wie auf ein konzentriertes Produktportfolio, in dem wir jede Detailfrage mit Expertenwissen beantworten können. Unsere Tätigkeitsfelder im Einzelnen: Finanzierung und Leasing, Vermögensmanagement, Händlerfinanzierung, Flottengeschäft.
Unsere weiteren Geschäftsbereiche: IT-Beratung und Systemintegration (Softlab GmbH) und Versicherungen (Bavaria Wirtschaftsagentur GmbH).
Die Unternehmenszentrale in München steuert die Aktivitäten der BMW Group weltweit. Im „Vierzylinder“ am Olympiapark laufen die Fäden aus mehr als 150 Ländern zusammen.

Firmenkontakt:
For more information please see www.bmw.com/mission
Photos are available in our PressClub at www.press.bmwgroup.com

If you have any queries, please contact:
Corporate Communications
Martina.Daschinger@bmw.de,
Business and Finance Communications, Marketing
Telephone: +49 89 382-14908
Karin.Elvers@bmw.de,
Product and Lifestyle Communications BMW Automobiles
Telephone: +49 89 382-23742

Media website: www.press.bmwgroup.com
Email: presse@bmwgroup.com

Die Pressemeldung "BMW is back in Hollywood with Mission: Impossible – Ghost Protocol" unterliegt dem Urheberrecht der pressrelations GmbH. Jegliche Verwendung dieses Textes, auch auszugsweise, erfordert die vorherige schriftliche Erlaubnis des Autors. Autor der Pressemeldung "BMW is back in Hollywood with Mission: Impossible – Ghost Protocol" ist BMW Group.